Miti in dejstva o glutenu

Vsi »na gluten občutljivi« čez čas razvijejo žalosten nabor bolezenskih stanj: težave s kožo, bolečine v sklepih, prebavne težave, oslabljeno sposobnost reprodukcije, zmanjšano kognitivno sposobnost in celo avtoimunost. Izogibanje glutenu tako že dolgo ni več samo prehranska, ampak kulturna izbira – brezglutensko postaja prehranska dogma.

Čeprav si oglaševalci na vse pretege trudijo prikazati žitarice v najlepši luči, kot neverjetno hranilne zakladnice vitaminov, mineralov in vlaknin, je to navadna neresnica. Žitarice niso posebej hranilne – v primerjavi s hrano živalskega izvora ter sadjem in zelenjavo vsebujejo naravnost bedno količino vitaminov in mineralov. Prehrana, zasnovana na »zdravih« žitaricah, zgolj prispeva ogromne količine hitro dostopnih ogljikovih hidratov, medtem ko s krožnika izrine kakovostnejšo hrano. Če se izogibamo glutenu in namesto žitaric, posebej kosmičev, pekovskih izdelkov in pakiranih izdelkov izbiramo pravo hrano, predvsem zdrave živalske beljakovine in maščobe ter zelenjavo in sadje, se nahranimo neprimerno bolje – zaužijemo več esencialnih maščob, več maščobotopnih vitaminov, več železa, cinka, kalija, magnezija in več raznovrstnih vlaknin.

V večini primerov je strah pred vsako molekulo glutena morda resnično nesmiseln. Ampak dokler se glutena izogibamo zato, da žitarice nadomestimo s kakovostnejšo hrano živalskega in rastlinskega izvora, smo na boljšem, ne glede na to, če gluten je ali ni na splošno toksičen.

Želite več takšnih člankov?

Izpolni vsa polja in se prijavi na Relive svetuje ter tedensko prejemaj uporabne informacije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja